Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Michel Foucault: Αρχαιολογία, γενεαλογία, βιοπολιτική | Θανάσης Λάγιος

This content is protected, please and enroll course to view this content!

1 σκέψη για το “Ιστορία της Σεξουαλικότητας και βιοπολιτική υποκειμενοποίηση”

  1. Καλησπέρα! Δυστυχώς λόγω εργασίας παρακολούθησα τα σεμινάρια ασύγχρονα δίχως τη δυνατότητα συμμετοχής, επομένως δεν ξέρω αν θα ιδωθεί απο κάποι@ το σχόλιο μου ωστόσο θα ήθελα να σχολιάσω κάτι που μου έκανε εντύπωση: ” Τα σημεία αντίστασης είναι παρόντα παντού μέσα το δίκτυο της εξουσίας. Δεν επομένως σσε σχέση με την εξουσία , ένας τόπος μεγάλης άρνησης, ψυχή της εξέγερσης, εστία όλων των ανταρσιών, καθαρός νόμος της επανάστασης αλλά απλά αντιστάσεις που αποτελούν περιπτώσεις σε επίπεδο του είδους: δυνατές, αναγκαίες, απίθανες, αυθόρμητες, άγριες, μοναχικές, προσχεδιασμένες, χαμερπείς, βίαιες, αδιάλλακτες, πρόθυμες για συνδιαλλαγή , ιδιοτελείς, ή γεμάτες αυταπάρνηση”, σύμφωνα με το Φουκώ. Είπατε ότι αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε να κάνουμε με σχέσεις εξουσίας κι όχι μια εξουσία του βασιλιά που βρίσκεται κλεισμένη στο παλάτι, στο κέντρο που συγκεντρώνει όλο το παιχνίδι της εξουσίας. Αυτόματα αυτό με παρέπεμψε σε μία από τις προβλέψεις του Μαρξ που όμως δεν πραγματοποιήθηκε επειδή είναι σαφής η επίδραση μιας προοδευτικής νομοτελειακότητας που προέρχεται από τη δυτική ορθολογικότητα του διαφωτισμού. Ότι η προλεταριακή επανάσταση, δηλαδή θα πραγματοποιούταν στο πιο ανεπτυγμένο βιομηχανικό κέντρο,υπόδειγμα του καπιταλισμού, ενώ εντέλει πραγματοποιήθηκε στην Ρωσία του τσάρου όντας ημι-ανεπτυγμένη βιομηχανικά. Και σκεφτόμουν ότι ίσως για αυτό εγινε εκεί η επανάσταση. Επειδή δηλαδή η εξουσία ήταν κυρίαρχα συγκεντρωμένη στο πρόσωπο του τσάρου, και δεν είχε συμβει εκείνο που συνέβη στα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα. Η διάχυση δηλαδή των σχέσεων εξουσίας, ο πολλαπλασιασμός τους και η περιπλοκοποίηση τους .Η διαδικασία εκείνη δηλαδή που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, στον ύστερο καπιταλισμό. Οπου δύνανται εξεγέρεις αλλά όχι επαναστάσεις λόγω μιας ανομοιογένειας που προκύπτει . Ευχαριστώ !

Αφήστε μια απάντηση