Η γέννηση της τραγωδίας μέσα από το πνεύμα της μουσικής στον Friedrich Nietzsche
Το 1872 ο Nietzsche εκδίδει το πρώτο του βιβλίο με αρχικό τίτλο Η γέννηση της τραγωδίας μέσα από το πνεύμα της μουσικής [βλ. Η γέννηση της Τραγωδίας, μτφρ. Ζ. Σαρίκας, Πανοπτικόν, 2010], αν και όπως θα γράψει αργότερα ίσως να ήταν λιγότερο αμφίβολος ο τίτλος «Ελληνισμός και πεσιμισμός», καθώς το βιβλίο αυτό δίδαξε «τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες τελείωσαν με τον πεσιμισμό, τον υπερπήδησαν» (Nietzsche, 2012b: 82).
Το ουσιώδες στοιχείο του θέματος του βιβλίου είναι το πρόβλημα του κακού. Όπως σημειώνει ο Heber- Suffrin στην παρουσίαση του βιβλίου (Nietzsche, 2010), εδώ ο Nietzsche με μια κίνηση αγκαλιάζει ολόκληρη τη φιλοσοφία: «είναι καλό ή κακό το Είναι, το να είσαι; Η ευτυχία που μπορούμε να περιμένουμε από το Είναι, μέσα στο Είναι, η ευτυχία των όντων, αξίζει το τίμημά της, να πληρώνεται με δυστυχία; Τέλος πως μπορούμε να ζούμε μέσα στο Είναι;».
Περισσότερα »Η γέννηση της τραγωδίας μέσα από το πνεύμα της μουσικής στον Friedrich Nietzsche

